Skillnad mellan besatthet och längtan

Det har gått till en viss punkt att jag tillochmed drömmer om det.
Om framtiden, om nutiden om dåtiden och om våran tid. Om tiden efter våran tid och om tiden innan våran tid. Om tiden då vår tid spenderades tillsammans. Det snurrar i min skalle och jag vet inte om jag ska tycka om det eller inte. Jag vet inte hur jag ska hantera dessa saker som kommer såpass oväntat och fångar mig med storm. Som ger mig en känsla i magen jag inte har kännt på år och dar. En känsla av ovisshet och ständig rädsla. En känsla av värme och glädje. En känsla av pinsamhet och lyckorus. En känsla man älskar att hata, och hatar att älska. En känsla som fyller mig med saker jag inte kan få ner i ord hur ofta jag en försöker. Vart jag än vänder mig finns detta i mina tankar.
Linjen är fin mellan längtan och besatthet. Jag vet inte på vilken sida jag befinner mig på längre.
Det har gått till en viss punkt att jag tillochmed drömmer om det.
Om framtiden, om nutiden om dåtiden och om våran tid. Om tiden efter våran tid och om tiden innan våran tid. Om tiden då vår tid spenderades tillsammans. Det snurrar i min skalle och jag vet inte om jag ska tycka om det eller inte. Jag vet inte hur jag ska hantera dessa saker som kommer såpass oväntat och fångar mig med storm. Som ger mig en känsla i magen jag inte har känt på år och dar. En känsla av ovisshet och ständig rädsla. En känsla av värme och glädje. En känsla av pinsamhet och lyckorus. En känsla man älskar att hata, och hatar att älska. En känsla som fyller mig med saker jag inte kan få ner i ord hur ofta jag en försöker. Vart jag än vänder mig finns detta i mina tankar.
Linjen är fin mellan längtan och besatthet. Jag vet inte på vilken sida jag befinner mig på längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0