När igår kändes för långt bort.

Det roliga med det hela är att idag är inte samma känsla. Idag har den liksom avtagit. Är det för att jag inte har hört? Eller är det för att jag inte har sett? Är det för att jag binder nya kontakter, eller är det för att jag inte har mod? Jag vill kunna skrika ut allt som kryper på insidan, allt som bara ligger där och trycker. Allt det goda och allt det onda. Allt det fina och allt det fula.
Mitt nya liv här i Eskilstuna tog inte den vändningen jag hade hoppats. Jag hade önskat mig en dans på rosa moln, men jag hatar ju färgen rosa.
Det roliga med det hela är att idag är inte samma känsla. Idag har den liksom avtagit. Är det för att jag inte har hört? Eller är det för att jag inte har sett? Är det för att jag binder nya kontakter, eller är det för att jag inte har mod? Jag vill kunna skrika ut allt som kryper på insidan, allt som bara ligger där och trycker. Allt det goda och allt det onda. Allt det fina och allt det fula.
Mitt nya liv här i Eskilstuna tog inte den vändningen jag hade hoppats.
Jag ville sväva på rosa moln, men jag hatar ju färgen rosa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0