Dag 9 – Min tro.

Jag tror på liv på en annan planet. Finns det i detta solsystem är det väl nästan säkert att det finns. Dock tror inte forskarna så som jag tror, för dom har undersökt 500 planeter och solsystem och inget finns där. Dock kan dom ju inte veta säkert med tanke på att vi kan inte åka till ett annat solsystem. Detta är alltså vad dom har åstadkommit från att sitta på sina rövar på denna planet och gissat. Tror jag.
Jag tror även på ett liv efter döden. Eller att själen fortsätter leva och att man är medveten om det. Jag tror inte att det känns som en livslång sömn.
Jag tror inte att någon gud finns. Jag tror inte heller att Jesus var så märkvärdig så som vi får honom att låta. Inte heller Moses och alla dom andra 11. Dom va tolv va?
Jag tror inte på Shiva, jag tror inte på Allah. Jag tror inte på någon religion. Dock tror jag att det är något vi har uppfunnit för att kunna känna någon slags trygghet.
Vi människor har ju någon tendens till att vilja känna att någon vakar över oss. Vi vill inte vara ensamma och då tar vi det till oss.
Jag tror på folket. Jag tror på mänskligheten. Jag tror på homosexualitet, bisexualitet, transsexualism. Jag tror på heterosexualitet, jag tror på det VI är. Det vi människor är.

Kommentarer
Postat av: Louise

Bra skrivet hörru! Du fick fram det jag försökte få fram om att vi har skapat en gud för att känna trygghet och att ngn vakar över oss :P

2011-01-26 @ 23:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0