Idioti. Ren idioti.

Jag tänkte på en sak. Hur våran värld kan vara så stark som den är och stå ut med oss som förstör och förgör. Som det där med Tjernobyl, ingen människa skulle klara av att bo där nu pga alla sjukdomar och skador strålningen kan göra. Den är upp till 1000 gånger så stark där. Men nu när det fått vara ifred från människor och maskiner och sånt smuts så är livet där så mycket bättre. Det finns sjukt mycket djur och växter. Träd som växer och har sönder trappor, och byggnader. Och inget av dom djuren har förkortad livslängd eller allvarliga skador. Heller inte växterna. Allt är frid och fröjd och rena rama djurparadiset. Jag önskar att människan ibland bara kunde förstå vad vi gör med vår värld. Det ska komma fler generationer av oss och om vi inte börjar ta hand om världen snart lär dom inte få en sån bra värld att leva i med miljögifter överallt.

Jag blir lite fascinerad över hur vår värld egentligen fungerar. Hur den klarar sådana påfrestningar som vi utsätter den för. Jag skulle vilja veta allt som finns att veta om vår planet, för det är ju nästan helt otroligt om man tänker efter. 

Men jag blir bara så trött på att vi förstör så mycket. Och jag vet att även jag är en del av problemet. Så jag håller inte på att predikar om att jag är en exemplarisk människa och att alla ska göra som mig. Jag förstår bara inte hur vi människor egentligen kan vara så slappa.
Jag ska bli greenpeace-are.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0