22

Idag är jag riktigt sur. Skulle åka med bussen in till Eskilstuna idag då. Kommer vi till Gabbetorp och bussen lägger av. Han försöker starta och starta, sen får han ringa någon på garaget i Katrineholm. Jag går då fram och säger att jag måste va i Katrineholm till tjugo över då bussen till Eskilstuna går. Han rycker på axlarna och säger : Vad ska jag göra? Jag blir så arg att jag blev lite teary då. Gick iaf och satte mig på min plats igen, om hopp att jag skulle unna få taxi beställd, eller en tågresa av dom. Efter en halvtimma i Baggetorp kommer den andra bussen då och hämtar upp oss. Då frågar en kille som också skulle till Eskilstuna hur det blir. Han rycker på axlarna igen.
Så åker vi in till Katrineholm då, och när vi är framme säger han (och ger mig lite hopp ett tag) att han ringt till någon och pratat. Jag frågar vad han menar och han säger att nästa buss går 1. Jag säger att jag måste vara i Eskilstuna innan 12. Han säger: Du ska inte bli arg på mig, det är inte mitt fel. Jag säger något i stil med att det inte är hans fel, men att han kan ringa och kolla hur han ska lösa detta. För det  är inte heller mitt fel, som han verkar få det att tro. Han ger mig något nummer, som jag ignorerar. Orkar inte lyssna på honom längre. Han fortsätter prata. Jag sätter mig utanför på bänken, grinar, och röker bort min frustration. Fick vara ute ett bra tag oxå så jag fryser fortfarande. Detta va mellan 09.00-10.30. Tack Busschaufören att du förstörde min braiga dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0